Passa al contingut principal

Les Migracions. Èxodes: De Casp al món


Us deixem amb l'editorial de l'últim número de la revista d'Antics Alumnes, Èxodes: De Casp al món, escrit per la presidenta Carme Llasat:

Les Migracions

El proper Congrés de la Confederació Espanyola d’Associacions d’Antics Alumnes de Jesuïtes, se centrarà en les Migracions. No ha estat causalitat sinó casualitat que el present número de la nostra revista també tracti aquesta temàtica. Si més no, una part de la mateixa. Té tot el sentit quan parlem d’un món globalitzat o, eufemísticament, de l’aldea global. I és que el nostre món es troba subjecte a un continu intercanvi de béns i de persones, en totes les seves accepcions.

De moviments migratoris n'hi ha hagut des de l’existència de l’ésser humà a la terra. Bé per afany de conquista o per necessitat, associats a guerres o destruccions naturals. I sovint han sigut necessaris per mantenir l’equilibri d’una societat. Només cal recordar que una gran part dels catalans té ascendència francesa o d'altres regions d’Espanya. Repassem el nostre arbre genealògic, mirem els nostres parents propers i fixem-nos en quantes persones són de més enllà de les nostres fronteres. Ens endurem una veritable sorpresa! I més ara, quan molts dels nostres joves tornen a casa (si tornen o poden tornar) amb un company o companya d'un altre país.

És per això que en aquesta edició de la nostra revista, en un moment de trista actualitat al Mediterrani, volem posar l'accent en aquest fet. Des d'un punt de vista diferent: el d'aquells antics alumnes que han viscut en primera persona l'experiència de marxar a viure fora.

Donem la veu a cinc exalumnes perquè ens expliquin què els va empènyer a marxar i quines van ser les emocions i els pensaments que els van acompanyar. Potser així ens serà més fàcil entendre que darrere els fenòmens migratoris, si ens hi fixem bé, al final sempre hi trobarem persones. Potser tan properes com un antic company de classe.

La nostra escola té molts i moltes exalumnes vivint temporades més o menys llargues i fins i tot definitives a l’estranger. Cada any algun membre de la Junta Jove de l’associació marxa a l’estranger per romandre-hi dos, tres, o potser més anys. Això ens planteja nous reptes com a Associació i ens estimula a proposar noves activitats atractives sigueu on sigueu. Encara més quan tenim l’avantatge d'una xarxa d'Associacions d’exalumnes de jesuïtes estesa per tot el món. És, precisament aquest, un dels nostres reptes. Antics alumnes sense fronteres.

Us deixem ara entre els testimonis de molts d’ells, als que ja, des d’aquí, agraïm la seva amable col·laboració. I us animem a tots els que ens llegiu, a que ens envieu les vostres opinions i aportacions, ja sigui per correu postal, telèfon o internet.

Carme Llasat Botija
Promoció 1976
Presidenta de l’Associació d’Antics Alumnes de Casp

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog