Sota el lema “La Cova, Sant Ignasi i nosaltres” es va celebrar a Manresa el passat 14 de novembre, la segona trobada d’Antics Alumnes de les escoles de jesuïtes de Catalunya. A la Jornada van participar més de cinquanta persones de les escoles de Sant Ignasi, Casp-Sagrat Cor de Jesús, Joan XXIII, Clot, Sant Pere Claver (Raimat), Sant Estanislau de Koska, Infant Jesús-jesuïtes Sant Gervasi i l’antic I.C.I..

La jornada va començar amb la introducció per part del P. Llorenç Puig SI sobre el valor de ser antic alumne dels jesuïtes i de pertànyer a una Associació d’Antics Alumnes. Missatge que posteriorment va tornar a reemprendre inspirat en la presentació que el P. Quico Riera SI va fer sobre l’experiència de Sant Ignasi en la seva etapa a Montserrat i Manresa. Així, el missatge es centraria en tres actituds: l’AGRAIMENT, la capacitat de TENIR SOMNIS i fer el possible per fer-los realitat, i cercar i convocar COMPANYS, amb qui compartir aquests somnis trobant quines són les missions universals on som més cridats.
La jornada va continuar amb la reflexió en grups, prou rica i per la que no va haver-hi prou temps donat tot el que es volia dir i compartir. Tanmateix es van recollir totes les propostes per portar-les a una reflexió futura. Amb ocasió de l’Any Jubilar Ignasià es va obrir la porta santa, que havia estat l’antiga porta a la Santa Cova. Creuar-la va ser establir un compromís per continuar endavant amb el nostre camí ignasià com antics alumnes, que vam celebrar amb l’Eucaristia, seguida d’un bon àpat de companys i la visita als llocs ignasians. Amb el guiatge del P. Magriñà, actual director de la Casa d’Espiritualitat, vam gaudir de la Santa Cova, reformada per retornar-la a una imatge més propera a l’original, de la capella del Rapte i de la història del primer col•legi que la Companyia va tenir a Catalunya.
Des d’aquí el nostre agraïment als que van fer possible aquesta trobada. També la nostra felicitació a la Junta de Sant Ignasi pel seu èxit amb la seva proposta per acollir l’encontre mundial d’Antics Alumnes del 2021.
I aprofitant les paraules que recentment el Papa Francesc va dirigir als exalumnes de la Companyia, acabem amb una pregunta “¿Tenés el virus adentro o no, o ya lo perdiste”
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada